Metrobüsün Kapasitesini İki Katına Çıkarmak Mümkün!

Metrobüs projesinin başından sonuna kadar uygulamasında ve izinlerinde büyük emeği olan İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve...

Metrobüs projesinin başından sonuna kadar uygulamasında ve izinlerinde büyük emeği olan İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürümüz Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı ulusal medyaya son zamanlarda metrobüs hattında yaşanan yoğunluğa dair önemli açıklamalarda bulunarak bu teşhisin tedavisinin ne olacağına dair bilgiler verdi. Ilıcalı açıklamasında, 

“Recep Tayyip Erdoğan İBB Başkanı iken bu projenin Ankara’ya gönderildiğini ancak Ankara’da tam anlamıyla bürokratik korku nedeniyle projenin hayata geçirilmediğini” belirtti. Bu zaman zarfında metrobüs için gerekli izinlerin alınmaması nedeniyle projenin hayata geçirilmesi Kadir Topbaş’ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı, Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakan ve kendisinin de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı olması ile sağlanmıştır.  Ayrıca, metrobüsün 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden geçişi için de dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım da destek vermiş ve kabul etmiştir. 

METROBÜSLE GÜNDE 1 MİLYON YOLCU TAŞINIYOR!

Büyüyen kent ve artan nüfusla birlikte artan ulaşım talebi toplu taşıma sistemlerinin kapasitelerini zorlamaya başlıyor. Özellikle metro hatlarıyla beslenmeye başlayan metrobüs hattı kapasitesini sonuna kadar kullanarak hizmet vermektedir. Artan ulaşım talebini metrobüsün artık kısa vadede de taşıması olası görünmüyor. Bu nedenle bu sistemin değişmesi, saatte daha fazla yolcunun taşınabileceği yüksek kapasiteli toplu taşıma sistemlerinin kullanılması gerekmektedir. Ilıcalı konuyla ilgili “Biz bu konu üzerinde Binali Yıldırım ile de çalıştık.  Binali Yıldırım İBB Başkan adayı iken bu kapasiteyi ikiye katlayacak projeler üzerinde çalıştık. Binali Yıldırım katıldığı programlarda bu yeni sistemi açıkladı.” 

Mustafa Ilıcalı, “Metrobüslerin metroya dönüştürülmesi gerekmektedir. Lastik tekerlekli bir metro olacak ve metrobüs setlerinin otonom (sürücüsüz) işletildiği, izli olan bu yeni sistem, uygulanması açısından oldukça kolay, yapımı açısından oldukça hızlı, ekonomik uzun ömürlü bir sistemdir.” Ilıcalı, bu sistemin Güney Kore’de de uygulandığını dile getirdi. “Güney Kore’de sistemin teknik detaylarını inceledim. Bu yeni sistemin sadece İstanbul’da değil, diğer büyükşehirlerde de kullanılabilir. Metrobüsü trafiğe kapatmadan gece saatlerinde yapılacak çalışmalarla yeni sisteme bu araçları entegre etmek ve araçları sürücüsüz çalıştırmak mümkün. İstanbul’da şu anda 235 kilometrelik raylı sistemimiz var ve devam eden projeler var.  İstanbul’un master planında öngörülen raylı sistem uzunluğu 1000 kilometre. Bunun için kaynak üretmek ve zamanı iyi değerlendirmek gerekiyor. İstanbul metrobüs trafiğinin çok yoğun olduğu bir kent. Eğer bir yerde tıkanırsanız bu sürekli olur ve diğer hatları da etkiler. Bu nedenle bakanlık ve yetkililerin birlikte çözüm üretmeleri gerekiyor.” diyerek sözlerini noktaladı. 

19 Ara 2019 - 02:31 - İstanbul


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gurbetteki Erzurum Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gurbetteki Erzurum hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Gurbetteki Erzurum editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gurbetteki Erzurum değil haberi geçen ajanstır.



İstanbul Markaları

Gurbetteki Erzurum, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (216) 492 36 36
Reklam bilgi